Més informació [ Detall d'activitat

 
6000670020   Jornada virtual: Entreteixint experiències. Els reptes d'una docència confinada
2019-2020   Jornada / Jornades. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   2/7/2020 - 3/7/2020 (5 hores) de 10:00h a 12:30h
   U UdL Campus de Cappont. Edifici polivalent
   C/ Jaume II, 71 (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   ICE de la Universitat de Lleida
  
  
  
Inscripció   01/09/2019 - 02/07/2020
  
Descripció i   Metodologia:   L'ICE de la UdL i el MIE de Lleida organitzen la Jornada virtual "Entreteixint experiències - Els reptes d'una docència confinada" amb l'objectiu de compartir experiències viscudes en aquests darrers mesos a Infantil, a la Primària, a l’ESO, al Batxillerat i a la FP. En aquest darrer trimestre molt complicat a tots els nivells, hem d'hagut d'aprendre ràpid i hem vist i viscut l'escola i l'educació d'una manera diferent. Sovint ha calgut assajar i equivocar-nos per saber què podíem i què no podríem fer.

Ara, després d'aquests mesos, tenim una experiència valuosa que val la pena compartir; no la podem desaprofitar. Per això et volem animar a trobar-nos, encara que sigui virtualment, per escoltar-te i que ens expliquis com has viscut l'educació des de casa, amb els edificis tancats però les escoles i centres educatius oberts.

Ens preguntarem com hem vist el nostre alumnat i com hem treballat amb ell, quines han estat les oportunitats i quins han estat els inconvenients. També mirarem d'entendre, un cop més, que l'educació comporta comunicació, acompanyament i atenció, tant vers l'alumnat com cap al professorat. Ara, més que mai, cal cuidar-nos per prendre nous rumbs i per acceptar nous reptes!

Més informació a:
http://www.ice.udl.cat/ca/noticies/agenda/Jornada-ENTRETEIXINT-EXPERIENCIES/
  
Objectius   L'objectiu és compartir entre iguals, enriquir-nos junts i inspirar-nos de cara al nou curs. També hi haurà reflexions i suggeriments per atènyer criteris sòlids davant de noves etapes de semiconfinament.
  
Continguts   -Què hem après? com ho hem après?
-Què podríem millorar del que hem fet? Què faríem diferent amb l’experiència que tenim?
-Quins aspectes han estat importants i que no s’han de desatendre en el futur?
-Quines oportunitats hem tingut amb el confinament per millorar la pràctica educativa? Què cal conservar, mantenir, potenciar en un futur de l’experiència viscuda? (visió resilient) Quins reptes ha suposat i s’han culminat?
On ha quedat la socialització i què s’ha fet per reconduir-la
-Com s’ha establert la comunicació “humana”? Quins canals han estat més efectius? com a equip docent, cap a les famílies i l’alumnat
-Com afavorir l’aprenentatge social, entre iguals? De quina manera es pot desenvolupar entre mesures preventives i pors?
-La solitud vs l’acompanyament mutu
-Què necessitem per cohesionar claustres, equips docents i grups d’alumnes en aquest temps post confinament? La distància física que no suposi una distància social...
-Com ens hem sentit, què és el que ens ha permès ser resilients? Com ens hem animat davant de la dificultat? Com hem compartit il·lusió per tal d’activar-nos
Direcció:
-Com es preveu l’acollida dels alumnes?
-Què caldrà potenciar si no poden venir a l’escola amb regularitat?
-Com es pot ajudar al claustre? als cicles? al professorat de suport, especialistes, …
-Les tutories i les famílies
-Autonomia de cada cicle o línia de centre?
Sobre el que vindrà:
-Com abordarem la manca de professorat per arribar a tothom en les condicions favorables?
-Com preparem l’escola post-confinada per rebre l’alumnat, garantint un entorn estimulant i confortable per promoure l’aprenentatge? Com hauria de ser aquesta escola?
Sobre el que vindrà:
-Pensem en continguts transmissius i activitats repetitives o bé amb el treball globalitzat i enfocament d’alumne en el centre del seu aprenentatge?
-Com gestionar l’aprenentatge d’un alumnat cansat de tanta feina descontextualitzada… Aguantarem un altre trimestre així?
Avaluació de l’aprenentatge i autonomia de l’alumnat
-”Què he après a cada pas?”
-Com es pot fer responsable a l’alumnat perquè avaluï el seu aprenentatge?
-Com a ajudem a l’alumnat a ser autònoms?
-En les sessions presencials, quines tasques d’aprenentatge s’enduran cap a casa per continuar treballant de forma autònoma?
-Quin paper de suport social ha fet l’escola? Què més podria fer si estigués organitzada a priori?
  
Avaluació   Assistència.
  
Requisits de  certificació   Assistència.
  
E-mail   secundaria.udl@udl.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   02/07/2020   1000   1230 
 Sessió 2   divendres   03/07/2020   1000   1230 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent